Penginvoisan elektronik yang disatukan menawarkan cara yang lebih bijak untuk mengurus urus niaga frekuensi tinggi dan bernilai rendah.
Daripada mengeluarkan e-invois individu, pembekal boleh menyediakan resit tetap dan menyerahkan satu e-invois disatukan kepada LHDNM secara bulanan — mengurangkan kerja pentadbir sambil kekal mematuhi.
- Menyelaraskan invois untuk transaksi kecil dan kerap
- Mengurangkan kertas kerja apabila berurusan dengan pelanggan yang masuk atau perniagaan kecil
- Memastikan pematuhan mandat e-invois LHDNM dengan mudah
Siapa Yang Boleh Memohon dan Siapa Yang Tidak Boleh?
Berkelayakan
• Pemerintah dan pemimpin yang memerintah
• Bekas pemerintah dan pemimpin
• Pasangan kepada pemerintah yang memerintah
• Pasangan bekas pemerintah
• Konsulat dan diplomat, pegawai konsular, dan kakitangan konsulat
• Pembeli yang tidak memerlukan e-Invois
Tidak layak
• Industri automotif
• Industri penerbangan
• Barangan mewah dan barang kemas
• Industri pembinaan
• Pemborong dan runcit bahan binaan
• Industri pertaruhan dan permainan berlesen
• Pembayaran kepada ejen, pengedar atau pengedar
Bagaimana untuk Menghantar E-Invois Disatukan?
1. Sistem akan mendapatkan semula maklumat pelanggan secara automatik daripada butiran yang dipratetap dalam Maintain Customer. Anda juga boleh mengubah suai butiran pelanggan terus di sini
2. Klasifikasi Item akan mendapatkan semula data secara automatik daripada Maintain Item, dan anda juga boleh mengubah suainya di sini
3. Jenis Penyerahan mesti ditetapkan kepada Consolidation (Anda juga boleh pratetap ini dalam Maintain Customer)
4. Untuk Nombor TIN, pilih EI00000000010 Umum
Tiada ulasan:
Catat Ulasan